Jag har övertagit en trevlig förrådslokal i källaren här. Belysning, eluttag, elelement, korkmatta, fönster, friskluftsventil, samt en dörr med riktigt lås.
Idag har jag monterat ner lite gammalt skrot som satt på väggarna, i form av fula hyllor, och en bänk för hantlar, och en hel del spik och skruv som fungerade som krokar.
Sedan dammsög jag, och skurade ordentligt med såpa. Sen tätade jag fönstret och ventilen. Och till sist byggde jag ihop Niklas-hyllan som jag hade delar till liggandes överallt. Kul att den kom till användning till sist.

Ikea-hylla av modell Niklas. Det hänger en blå handduk för fönstret för tillfället.
Hyllplanen är bara uppslängda utan någon större planering. Kommer säkerligen flyttas om.
Väggen mitt emot dörren. Väggen till höger (utanför bild) sitter elementet på.
Jag tänkte ställa arbetsbänken längs väggen på bild två.
Har funderat på något slags utsug som kopplas till ventilen, då jag bl.a tänkte hålla på med illaluktande aktiviteter här. (Nej, brummar gör jag på toaletten. Det finns förresten en sådan runt hörnet i källaren, så jag behöver inte gå så långt...)
19"-skåpet som står i köket just nu kommer flyttas ner hit. Exakt var har jag inte bestämt än.
Naturligtvis ska ett av mina fina fynd få komma till användning här inne. Den där väsnas lite för mycket för att stå någonstans i lägenheten. 3 fina kVA.

Förutom servern ska troligtvis också en labbdator finnas. Dels för att man måste kunna titta in på EF om lusten plötsligt faller på...

Fick också en idé om ett minikylskåp. Måste ju ha kall cola.

Ja just det. Såklart måste jag dra nätverkskabel hit också. Annars går det ju inte.
[edit]
Kom på att eftersom elrummet med alla elmätare ligger bara några meter bort, lär det bli ett elmätarvläsningsprojekt senare...