Skall skriva ut en "slangböj" i addnorth TPU Pro Matte 85A på en Bambulab P1S. Någon som har några tips för att lyckas, vill inte göra allt för många försök då det går en och en halv rulle per utskrift. Med addnorth + Bambulab brukar det bara vara att köra, men det jag är fundersam på är hur jag bäst gör med supportsen, typ och mängd?
Vet att jag på skärmdumpen har fel filament inställt.
Tips vid utskrift i TPU
Tips vid utskrift i TPU
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Tips vid utskrift i TPU
Jag hade börjat med lite mindre "testutskrifter" för att kalibrera in dina supports. Dom kan fästa något hemskt om du inte har exakt rätt inställningar ..
Även bara vanlig "stringing" och "blobs" kan jag behöva klippa av med avbitare så tänk dig en stor yta med support.
Men i övrigt är det mest kör långsamt, mycket fläkt och håll ett öga på den.
Även bara vanlig "stringing" och "blobs" kan jag behöva klippa av med avbitare så tänk dig en stor yta med support.
Men i övrigt är det mest kör långsamt, mycket fläkt och håll ett öga på den.
Jo att TPU fäster bra och är fruktansvärt segt det vet jag. Har skrivit ut något liknande men mindre tidigare(insugsgummi till skoter), och det gick ok även om överhängen med support blev lite fula.
Har inte frågat addnorth supporten, men det vore kanske en idé.
Har inte frågat addnorth supporten, men det vore kanske en idé.
Kanske kommer försent, men torka filamentet innan. TPU är ganska hygroskopiskt (drar åt sig fukt) och kommer att printa fult och mycket strängar om det inte torkas innan utskrift. 55-60c i minst 4-5h innnan.
Har inte hunnit skriva ut delarna ännu, men har köpt filamentet och en tork från add:north.