Jag har en Asus-dator, modell UX430UNR, och funderar på om det är möjligt att dra kablar från USB-C-uttaget till batteriuttaget för att både kunna synka min dator och ladda den samtidigt via USB-C.
Vilka specifika saker behöver jag kontrollera innan jag försöker?
Vilka säkerhetsåtgärder måste jag tänka på för att undvika skador på datorn eller moderkortet?
Är det möjligt att använda två kablar där jag jordar en, eller räcker det med att dra två kablar direkt från USB-C till DC uttaget där den laddar?
Finns det någon risk att moderkortet eller andra komponenter kan skadas av detta?
Har någon gjort ett liknande projekt och kan dela sina erfarenheter?
Just nu laddar jag via det vanliga DC kontakten och synkar datorn via dockan på USB-C uttaget. Inte värsta grejen att ha två kablar egentligen, jag tänkte mer att det kan vara bekvämare att endast ha en kontakt som både laddar och synkar den. Just nu har jag en docka som synkar mina två skärmar , ethernet kabel, skrivaren, gamingstolen , musen , högtalaren m.m.
Är det ens möjligt att göra detta? Hur kan jag ta reda på om min modell stöder det?
Kan jag ladda och synka min Asus UX430UNR via USB-C och batterikontakten samtidigt?
Kan jag ladda och synka min Asus UX430UNR via USB-C och batterikontakten samtidigt?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Kan jag ladda och synka min Asus UX430UNR via USB-C och batterikontakten samtidigt?
Jag har en dockningsstation där jag kopplat in mina skärmar och kopplat in massa andra saker. Så istället för att koppla in allt en och en så kopplar jag endast in dockan vis usb c. Det fungerar bra, förutom att den inte laddar datorn så jag behöver koppla in laddaren separat.
Min fråga är nu om det går så att jag kan ladda datorn via dockningsstationen om det går att koppla in eller dra kablar från dc porten till usb c porten.
Min fråga är nu om det går så att jag kan ladda datorn via dockningsstationen om det går att koppla in eller dra kablar från dc porten till usb c porten.
Re: Kan jag ladda och synka min Asus UX430UNR via USB-C och batterikontakten samtidigt?
Har du ingen ingång för laddaren på dockningsstationen?
Vanligtvis så laddas laptopen när dockan är inkopplad och synkar datorn samtidigt. Men eftersom min dator inte går att ladda via usb c (där dockan kopplas till) så har jag en vanlig separat dc kontakt för att ladda datorn.
Därför undrar jag om det går på något sätt att koppla min DC kontakt till usb c porten så att jag kan ladda datorn därifrån också.
Därför undrar jag om det går på något sätt att koppla min DC kontakt till usb c porten så att jag kan ladda datorn därifrån också.